Niets van deze uitgave mag worden vereenvoudigd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming. - Tim Thomaes

maandag

Hoek af

Je vertelde mij eens dat je valt op mannen met een hoek af. Ik weet nog dat ik bang was dat ik een te hoekig figuur had, dat ik nergens een hoek miste en dat ik, naarmate ik ouder zou worden, nog hoekiger zou worden.

Toen ik bij elkaar zevenenvijftigmiljoen hoeken telde, verliet je me. Ik begon mijn hoeken af te breken, maar bij elke hoek die ik afbrak, kwamen er meer bij. Langzaam dijde ik uit tot de veelhoek die ik ben geworden.

Na een tijdje besefte ik ook dat naarmate het aantal min of meer gelijke hoeken toeneemt, een veelhoek de gedaante aanneemt van een cirkel. Misschien is dat waar je op hoopte. 

Bij mij zijn er geen hoeken af.

Ik ben volledig gehoekt.

Aan u. 

1 opmerking:

Lieve Tim,