Niets van deze uitgave mag worden vereenvoudigd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming. - Tim Thomaes

maandag

Perseïden


Liefde. Schreeuw het van de roofies.

ik zou je willen injecteren
met anabole asteroïden
om je lichaam te lanceren
tot in kosmische gebieden

we zullen dan uitbundig
boven de Aarde zwermen
waarna ik me heel sterrenkundig
ov'r je zal ontfermen

ik zal mijn dierenriem ontgespen
om je lichaam mee te striemen
't zal wel steken alsof wespen
zich en masse je lijf in priemen

en als we dan ontwaken
zul je alles zijn vergeten
van waar wij over spraken
zul je vrijwel niets meer weten

maar, hoe dan ook, een Perseïet
behoudt zijn goede efemeriden
ook als een vrouw haar Aard verried
om naar 't heelal te vlieden

dus zal ik je goed bejeg'nen
wanneer ik je terug op Aarde zet
ik zal mijn sterren laten reg'nen
en je missen in mijn hemelbed

3 opmerkingen:

  1. Anoniem00:37

    het geheel is mooi, maar de eerste stanza is werkelijk fantastisch.

    Groetjes!

    Jacob Adriani

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de tweede strofe is mijn lief'lings.

    merle

    BeantwoordenVerwijderen

Lieve Tim,