Niets van deze uitgave mag worden vereenvoudigd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming. - Tim Thomaes

donderdag

Aarde



Ik kwam door een aardbeving
   ik ben een kind van het schudden
van het razen, schizopaat
   ik splijt je, als ik wil
met ons enige raakvlak
   een diepe, nauwe
scheur in de korst
   veroorzaakt door een hevig
schokken
   een duwen dat langer duurde
dan verwacht
   een samentrekken dat even heftig
als ontspannen was
   daarvoor zijn wij op Aarde
daarvoor zijn wij geboren
   als kinderen van het onverwachte
terugtrekken en op je buik
   het heelal dijt tussen ons uit
en je vergaat van me

2 opmerkingen:

  1. Nicky13:38

    Ik wil begraven worden in dit gedicht.
    Bedankt voor het creëren, je hebt mijn dag een beetje beter gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is precies waarom taal ontstaan is. Om mensen in vervoering te brengen. Zoals je net met mij deed. Vaak zijn je gedichten op hun mooist tegen het einde aan, een beetje zoals Shakespeare's laatste distichon me ook steeds het langst bijblijft. Jammer dat deze pareltjes bijna verloren raken op het grote web. Ze verdienen beter...

    BeantwoordenVerwijderen

Lieve Tim,