Niets van deze uitgave mag worden vereenvoudigd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming. - Tim Thomaes

woensdag

Wachten op gedoe


Laten we gaan.
Nee!
Waarom niet?
We wachten op Peripeteia.
Op wie?
Peripeteia.
Oh ja!
Staan we wel op de goede plek?
Het was bij de boom.
Maar ze is er nog steeds niet.
Ze komt vandaag.
Wie?
Peripeteia.
Oh ja!
Laten we gaan.
Nee!
Waarom niet?
We hebben hier afgesproken.
Met wie?
Met Peripeteia.
Wie is dat?
Weet ik niet.
Nousis.
Gezondheid.
Dank je.
Wanneer komt ze?
Straks.
Hoe laat?
Dat weet ik niet.
Hoe laat is het?
Dat weet ik ook niet.
Wat weet je wel?
Er is iets wat ik weet, niets wat ik geloof en alles wat ik denk.
Alles is een misvatting.
Hoezo?
Hoor je muziek?
(stilte)
Neen.
Muziek is een toekomst. Als ze wegblijft, kun je haar horen.
(stilte)
Het is een soort reality check..
Wat is een reality check?
Een reality check check.
Ik ben geboren met een lichaam te weinig.
Waarom?
Ik heb sterk het gevoel dat ik geboren moest zijn als Siamese tweeling en ik denk dat ik een extra gezicht mis, hier aan de zijkant van mijn nek. Wil je eens kijken of er geen litteken zit?
Er zit niks.
Helemaal niks, geen hechtingen?
Nee, er zit niks.
Goed, laten we maar gaan.
Nee!
Oh ja, Peripeteia.
Wat is dat voor naam?
Ik weet het niet.
Waar heb je die naam gehoord?
Toen ik werd aangevallen.
Aangevallen?
Toen er werd ingebroken.
Ingebroken?
Ik struikelde over iets.
Over iets?
Een woord.
En toen?
Peripeteia.
Ik wil niet meer wachten.
Dat is dan dikke hamartia voor u!
Ik blijf.
(beginnen te rappen)
Kijk ons alluderen, vette mimesis dit.
Relaxte lexis.
(Anagnorisis/Catharsis komt op)
Anagnorisis!
Is dat haar?
Nee, een kennis.
Oh ja.
Ik kom mijn naam zuiveren.
Catharsis?
Beter, danku.
We waren juist onze lexis op een melos aan het zetten.
Oh, is het al zo ver met de wereld...
De wat?
Ik bedoel: Is het al zo laat?
U moet door.
Ja.
Laat ons u dan niet langer oponthouden.
Vervolg uw weg, het is immers eigen aan de mens om elk oponthoud te vermijden.
...onmiddellijk en onophoudelijk te vergeten.
Laten we Peripeteia tegemoet lopen.
Maar wat als ze langs een andere route komt?
Oh ja.
Beter niet.
(Een ekkyklema wordt vanuit de coulissen het podium afgeduwd.)

1 opmerking:

Lieve Tim,