Niets van deze uitgave mag worden vereenvoudigd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming. - Tim Thomaes

zondag

Voor Laetitia


Lethe, rivier van de vergetelheid, hoe zijn uw ondiepe stromingen vandaag? Welke rotsen hebt ge afgesleten? Liggen er weer dode beesten op uw spiegel? Staat het volk met hun laarzen in uw week geworden oever? Kwam de zon tot op uw bedding of was het vandaag koud? Is het water niet te zout? Is uw modder dik en donker en gaan uw bochten al wat stroever? Maken rimpels u te oud? De forel is klaar met zwemmen, hij is nu archeoloog. Noem uw vissen Rosencrantz en uw plankton Guildenstern. Trek uw zijrivieren droog. Hoe maakt u het vanavond en nadat u het gemaakt hebt, wat maakt het voor geluid? Overspoel mij zoals ik u met mijn vragen overspoel. Overspoel mij alle dagen met uw rode kreeftenscharen. Maak de dagen celluloid en knip mij er maar uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lieve Tim,