Niets van deze uitgave mag worden vereenvoudigd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming. - Tim Thomaes

zaterdag

Inrichting van huis (2)


In den beginne was er afasie
toen verhuisde ik naar hier
hier bestaat het enkel uit deuren
rond de staanlamp cirkelen kleine
kamerplanetoïden
en nu en dan ontsnapt er een maan
die uit zijn as komt cirkelen
rond de buitenkant van mijn hoofd
ik spreid het licht
langzaam sticht
ik je ge-
zin

voelde je de leegte tussen mijn atomen
die sarrend en treiterend wemelde, gevuld
met alles wat je niet kon voelen

het spijt me
ik splijt je, als ik wil
met ons enige raakvlak

zet je koffie? melk verkeerd

haar missen is eigenlijk als
warme koffie zonder de 
koffie maar gewoon 
als warmte zonder iets
om het mee te kunnen verteren
en als de kater na een tijdje
niet meer terugkomt

en hoe de kater na een tijdje
niet meer terugkomt 
als alle kopjes zijn geleegd en alle
spinnen uit hun draden zijn gestoft

we luisterden naar hoe de traptreden kraakten 
van onze mislukte kus

zal ik er zijn denk je
de tram vertrekt
de tijd geen spier

het heelal dijt tussen ons uit
en je vergaat van me

mijn muziek is een toekomst
als ze wegblijft, kun je haar horen

en hoe de kater na een tijdje
niet meer terugkomt 

en hoe de kater na een tijdje
niet meer terugkomt als alle
kopjes zijn geleegd en alle
spinnen uit hun draden zijn gestoft

ik spreid het licht
langzaam sticht
ik je ge-

zin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lieve Tim,